Början på spring break

Äntligen har vi gjort klart alla midterms och gått på springbreak. Det känns som att tentorna har gått bra, så jag behöver inte tänka på någon omtenta under lovet. I fredags gick vi till nattklubben Level 3 i Hollywood, vilket var första nattklubben vi gått till sedan jag kom hit. De flesta klubbar har åldersgräns 21 här, men det finns vissa som har åldersgräns 18. Lördasgen blev lugn.

På söndagen var det dags för att åka till ett Buddisttempel och fira Sri Lankas nyår. Det var en rolig upplevelse med mat, lekar och sång från Sri Lanka. Man lärde sig mycket. Man förvånas dock av hur lika kulturer kan vara. Exempelvis så var några av deras lekar "Sätta ögat på elefanten" (sätta svansen på grisen någon?) och "Hela havet stormar".

I måndags jobbade jag i köket 4 timmar (vi måste jobba där 4 timmar/vecka), efter det blev det en joggingtur på UCLA och sedan till ett café på kvällen med Jet, Paul, Jener, Brooke, Brian och Cyril.

Största delen av tisdagen spenderades på Third Street Promenade med Brian, Ayesha och Tara. Det blev inget köpt, men jag hittade lite kläder som jag kanske köper senare :) På kvällen åkte Jag, Matheu, DJ och Brian till Graumans Chinese Theatre i Hollywood och tittade på filmen Paul.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej filip! Va du hittar på roliga saker! Va skönt att alla tentorna har gått bra och att du då kan njuta av ditt lov! Kram från mamma och Emelie

2011-04-13 @ 11:22:32
Postat av: Mormor

Låter som en kul mix av fritidsaktiviteter. Relaxa och njuuut :) Kramar

2011-04-17 @ 16:49:06
Postat av: Helene och Christer

Hej Filip!

Kul att läsa att du har det bra! Snart kommer vi och hälsar på dig, vi hör av oss innan så du vet lite mer.

Kramar från Helene och Christer

2011-04-19 @ 14:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0