Lördag på museum

Hej!

Här märks det verkligen att sommaren är på väg. Det har blivit mycket varmare på dagarna, och värmen håller även i sig längre.

I lördags tog jag bussen till ett ställe som heter La Brea Tar Pits. I det här området finns det stora oljekratrar som djur råkade kliva i, och därmed sjönk ner i oljan. Det gör att det finns enormt mycket bra bevarade fossiler från djur som levde 10.000 - 40.000 år sedan.

På området finns även Page Museum, där man får se både hur det går till när man gräver ut fossiler, och hur de färdiga skeletten ser ut.

Efter det åkter jag till Beverly Hills och tog en promenad på Rodeo Drive. Den här shoppinggatan är den perfekta avbildningen av hur Los Angeles uppfattas på film, fullspäckad med dyra affärer och fina bilar. Vill man behålla sin uppfattning av Los Angeles så som TV porträtterar det, så rekommenderar jag att åka till Rodeo Drive (och kanske hålla sig ifrån resten av LA).


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Fille, du hittar verkligen intressanta saker att titta på ! Verkar finnas hur mycket som helst att se. Är det fortfarande gratisbuss som gäller? I så fall är det ju toppen. Stor kram :))

2011-04-05 @ 10:33:57
Postat av: madde

Vilken häftig bil för att inte tala om betarna på dinosaurien. Märks att du har det toppen!

Kram Madde

2011-04-05 @ 17:35:05
Postat av: Sari

Hej, vi har oxå sommar här, 13 grader:-))

Du ser ut att ha det riktigt gott! Inte alls avis...

På torsdag har vi teammöte, då ska vi planera semestrarna...du har nret om du saknar oss:-)

2011-04-05 @ 20:46:45
Postat av: Filip

Jadå jag har det fortfarande toppen, det finns fortfarande hur mycket som helst att se. Nej till Beverly Hills får jag betala bussen, men det kostar 10 kronor, så det är inte dyrt.

2011-04-06 @ 19:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0