Snabbgenomgång

Hejhopp!

Här är lite fler grejer som hände innan jag åkte till Sverige:

¤ Vi fick reda på att vi hade asbest i taket, så jag fick flytta till en annan byggnad medan våra rum renoverades.

¤ Vi hade en kinesisk "hotpot-night" vilket innebär att man samlas runt en stor gryta med buljong, och doppar olika köttbitar, fisk och grönsaker. Det var häftigt att prova olika kinesiska rätter och efterrätter som inte kommer från en försvenskad kinarestaurang. Efter att vi ätit blev det lekar och spel.

¤ För att göra någon svensk motsvarighet till hotpot-kvällen anordnade jag en liten midsommarafton i en kompis lägenhet. Vi åkte till IKEA och köpte knäckebröd, sill, potatis, köttbullar, prinskorv mm. Detta åt vi sedan samtidigt som vi sjöng lite snapsvisor. För att avrunda kvällen blev det sedan dans runt midsommarstången. Tyvärr kunde man inte köpa midsommarstång på IKEA, men det löste vi genom att sätta upp bilder av en midsommarstång runt strippstången som fanns i lägenheten :)

¤ Jag och Matheus åkte och tittade på baseball för första gången, häftig upplevelse. Det var LA Dodgers mot Florida Marlins, och LA vann ju förstås ;)




Road trip

Här kommer lite bilder från när jag och Matheus åkte på roadtrip. Slutdestinationen var Santa Barbara, men eftersom Matheus gärna ville se hur det ser ut i Skandinavien tog vi ett litet stopp i Solvaeng, en dansk by mellan LA och Santa Barbara.


I'm back!

Då var man på plats i LA igen efter en treveckors semester i Sverige. Till att börja med kommer det något/några inlägg om vad som hände dagarna innan jag skulle åka till Sverige, innan vi kommer fram till nutid :)

RSS 2.0