Skola!

Idag började skolan här i Santa Monica, vilket kändes spännande. Lektionerna jag hade var avancerad tyngdlyftning, friidrott och gitarrspel. Första lektionen var tyngdlyftningen, och den lektionen ägnades åt inrtoduktion av läraren, av oss och av vad vi ska lära oss. Det kommer bli mest träning, men även teori i bl.a hur man lägger upp ett träningsprogram, vad man bör tänka på när man tar kosttillskott mm. Läraren är en tjej som är rektor för idrottsämnena här på skolan, och det märktes direkt att hon inte tolererade något trams på hennes lektioner, hon är hård. För övrigt är hon även tränare för USA:s juniorlandslag i volleyboll på både herr och damsidan.

Efter den lektionen hade jag friidrotten. Det var som träningarna brukar vara, spring tills du inte kan springa mer.

Slutligen hade jag gitarrlektionen. Det var extra intressant eftersom jag aldrig har försökt lära mig ett instrument. Det var roligt och man har redan lärt sig lite, men jag tycker att läraren gick lite för fort fram, så det var svårt att hänga med. Det känns som att jag måste kolla igenom boken ett par gånger och veta vad han kommer prata om nästa lektion, så man hänger med.

Imorgon blir det filosofi, friidrott och läran om idrottsskador :)

Ses!

Kommentarer
Postat av: Madde

Låter kul! Kom bara inte hem som "Hulken"!

2011-02-15 @ 10:38:47
Postat av: Eme

Kul att skolan har kommit igång nu, men slit bara inte ut dig därborta! Pösssar

2011-02-15 @ 16:36:40
Postat av: Mormor

Verkar vara tuffa tag med träningen.Skönt att du kan varva ned med lite gitarrspel o filosofi.

Kram

2011-02-16 @ 10:36:41
Postat av: Filip

Haha, jag ska inte bli lika stor som hulken, dock ska jag bli snabbare än honom :)Det är tuffa träningar men det ska nog gå bra

2011-02-17 @ 09:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0