Armensk folkdans

På måndag morgon tog jag bussen ner till Santa Monica College för att checka in, få mitt student Id så jag kan åka bussen gratis, och kolla in campus lite. Börjar hitta på campus nu, skolan är uppdelad på flera olika campus, så Main Campus är stort, men inte överdrivet stort.

På kvällen var vi några stycken som inte hade något att göra, så vi gick till universitetet UCLA, som ligger precis brevid boendet. Där hade en studentförening ordnat en danskväll med instruktör, så vi fick lära oss olika armenska folkdanser. Riktigt roligt :) Man dansar i en ring och håller i varandras lillfingrar, samtidigt som man ska vifta på armarna och göra massa danssteg.

Efter det gick jag och en kille som heter Dayan, från Sri Lanka, till gymet på UCLA och tränade lite.


Kommentarer
Postat av: petra

det är bra att du blir lite "dansant" ochså!låter kul!

2011-01-26 @ 15:24:19
Postat av: Filip

Det var väldigt kul :)

2011-01-27 @ 10:47:01
Postat av: Nina

Låter som du har det fint där borta. När kommer bilder på dansen?

2011-02-01 @ 07:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0