Colorado!

Under senare halvan av mitt Spring Break åkte jag till Colorado och hälsade på Ida. Hon är Au Pair för en familj som bor i staden Boulder. Det är en mysig liten stad delvis omringad av berg. Såhär såg schemat ut:

Torsdag: Anlände till flygplatsen i Denver, och tog bussen in till Boulder. Väl framme gick vi en runda och kollade på staden. Efter det gick vi på en vandring delvis uppför ett berg som ligger precis där Ida bor. På kvällen tränade vi någon typ av "värme-yoga", vilket helt enkelt innebar att träna yoga i ett väldigt varmt rum. Det var första gången jag tränade yoga så det var häftigt, och det var dessutom väldigt jobbigt och svettigt.

Fredag: Dagen började med ett morgonpass på gymet. På kvällen gick vi till en marockansk restaurang och åt en 5-rätters middag för att fira Idas kompis som fyllde år. Det var nog den största middag jag ätit. Vi åt i 3 timmar, bortsett från en liten stund där vi fick en snabblektion i magdans av en magdansös som underhållit oss under middagen.

Lördag: På morgonen åkte vi och tittade på Farmers Market. Det är en marknad där alla bönder runtom Boulder och Denver kommer för att visa upp sina produkter och låta folk smaka. Där fanns alla typer av sylter, såser, bröd, kex och mycket mer som man kunde tänka sig. När vi var klara på marknaden tog vi bilen in till Denver där vi först besökte en stor shoppinggalleria. Efter det åkte vi in till själva centrum där vi åt på en restaurang samt gick runt lite. i staden.

Söndag: Söndagen blev vår lilla äventyrsdag. Vi hyrde mountainbikes i Boulder och körde sedan upp bland Rocky Mountains där vi hittade lite olika cykelspår som vi körde. Det var superkul, och på vägen till cykelspåren fick jag se en stor det av Colorados natur, vilket är väldigt imponerande. På kvällen blev det fika med två av Idas vänner.

Måndag: Måndagen blev en lugn dag där vi gick en runda i Boulder innan jag åkte hem.

Bilder kommer snart

Kommentarer
Postat av: mamma pappa

Låter som ni haft trevliga dagar.

2011-04-20 @ 13:04:29
Postat av: Mormor

Lektionen i magdans hade varit kul att se :) Det är väl hängmage som gäller där. Funkade det att dallra med sexpacken?

2011-04-21 @ 10:39:23
Postat av: Filip

Ja det var väldigt trevligt. Hehe nej jag kan ine påstå att magdansen gick väldigt bra :)

2011-04-24 @ 09:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0