Downtown LA

Jag och Matheus, en kompis från Brasilien, åkte i lördags till Downtown Los Angeles för första gången. Det var en häftig upplevelse, speciellt eftersom Downtown ser helt annorlunda ut jämfört med kusten. Varje område i Downtown har sin egen inriktning som verkligen präglar området, exempelvis Jewelry District, där det finns juvelerare till höger och vänster vart man än går. Jewelry District är också ett bra exempel på den andra saken som kännetecknar delar av Downtown: Mexikaner. Vi hoppade av bussen i det distriktet, och det var som att komma till ett annat land. Inte annat än mexikaner så långt ögat kunde se, alla skyltar var på spanska, och på en affär stod det "we speak english too" precis som om det skulle vara väldigt bra och värt att marknadsföra i det området.

Om man sedan promenerar ett par minuter söderut och kommer in i Civic Center, så får man en helt annan bild av Downtown. Där är det helt andra typer av byggnader och inte en enda mexikan. Gå ett par minuter till och du kommer in i Chinatown, och jag tror alla kan gissa hur där ser ut...


Kommentarer
Postat av: Morfar

Du har ju en duktig resefotograf.

2011-04-29 @ 19:20:45
Postat av: pappa

Låter och ser spännande ut. Är Matheus någon ny kompis ?

2011-04-29 @ 23:14:54
Postat av: Morfar

Jag menar förstås att du är en riktigt duktig resefotograf ;)

2011-04-30 @ 13:08:58
Postat av: Filip

Ja, Matheus är en ny kompis från Brasilien, som också bor på samma ställe som mig.



Tack för komplimangen morfar

2011-05-04 @ 19:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0