Fredag

Denna regniga fredag var dagen då friidtottslaget skulle åka på sin första tävling. Laget hade en buss som tog oss till Ventura, cirka 1 timme från Santa Monica. I bussen tittade vi på film och åt mat som skolan beställer från någon motsvarighet till Subway. Tävlingen var en så kallad förtävling, och räknas därför inte in i serien, eller conference, som det heter. Tur var väl det, för det var inte många i laget som presterade på topp. Vår conference börjar om 2 veckor, så förhoppningsvis har alla hunnit komma ur den tunga uppbyggnadsträningen och fått fräschare ben. Eftersom jag har haft ont i mina benhinnor senaste veckan sprang jag inte, utan var endast åskådare.

Som jag har förstått det så tävlar vi cirka 5-6 tävlingar i Western Conference, och gör man bra ifrån sig går man sedan vidare till tävlingarna i serien SoCal, och slutgiltligen till Regionals.

Teamet kallas Santa Monica Corsairs och vi är ca. 50 personer.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hoppas du blir bättre i dina benhinnor snart!

Kram

2011-02-27 @ 09:45:28
Postat av: petra

Va synd du inte kunde vara med,förstår att du var sugen, hoppas du är ok till nästa gång!!!

Kram, kram

2011-02-27 @ 18:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0