Framme




Efter en heldag med resande och väntande är jag nu framme. Man fattar inte hur stort det är, när vi flög in över staden kunde jag inte se slutet på de upplysta gatorna :) Väl framme på flygplatsen hämtade Daniel mig. Daniel är en sjysst kille som bor i LA, och som jag fått kontakt med via Jens på företaget Scandinavian AISS som hjälpt mig med resan och skolan. Jag och Daniel åkte till Tico´s Tacos och åt, och sen körde vi runt lite och tittade på delar av staden. Vi stannade bland annat till vid skolan och gick en liten runda. På grund av att en jordbävning förstörde byggnaderna för 10-15 år sedan så är alla byggnaderna helt nya och fräsha, vissa delar av skolan är fortfarande under konstruktion. Det finns ett antal campus (skolområden) som ligger i lite olika delar av Santa Monica, men det är gratis buss mellan dessa. Vi gick runt på main campus, och skolområdet är lite parkliknande, och rökfritt. Det finns en stor pool där dom har antingen 6 stycken 50-metersbanor eller 12 st. 25-meters (tror det var det) och en fin stadion med nya löparbanor lagda för något år sedan.

Snart kommer lite fler bilder, håll ut ;)


Kommentarer
Postat av: kicki

Saknar bilder på dig från den armeniska folkdansen.



2011-01-26 @ 15:34:02
Postat av: Håkan Ekelund

Tjenare Filip

Hoppas att du har det bra i LA. Jag såg att det var ny städat på rummet!!!! Har du fått en bra rums kompis? Har du kommit igånga med träningen, eller glider du bara runt!!!



Ha de

Håkan Ekelund

2011-01-26 @ 15:35:38
Postat av: Anonym

Haha, det finns så mycket att göra, så att städa hinns inte med :)

2011-01-30 @ 00:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0